It is currently Sat May 25, 2013 11:51 am

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Q&A Bent
PostPosted: Tue Jul 20, 2010 8:05 pm 
Site Admin

All your questions for Bent.

Profile  

Post subject: Re: Q&A Bent
PostPosted: Tue Jul 20, 2010 8:21 pm 

Oo ik heb de eer om de eerste vraag te stellen! :) Of eigenlijk heb ik 2 vragen... ;)
Vraag 1: Is het waar dat Bent geen noten kan lezen (heeft hij gezegd in "Goede Vrijdag")? Want dat lijkt me toch wel héél straf dat hij zo goed piano kan spelen zonder noten te kunnen lezen!
Vraag 2: Welke instrumenten speelt Bent nog allemaal? Want ik heb hem piano/keyboard zien spelen, maar ook drum, dat koebelding (ik weet de officiële benaming hiervoor niet ;) ) en ook tamboerijn...

Profile  

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 8:36 pm 

Jullie optreden in Oostende was zeer goed! Jullie hebben daar ook nieuwe nummers gespeeld. Wanneer kunnen wij deze verwachten op een nieuw album?

Groeten Jan

Profile  

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 10:26 pm 

Een heel erg simpele vraag: wat is uw favoriet liedje ?

Profile  

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 9:51 am 

Heel erg lang geleden zag ik je op tv. Je speelde piano en zong over zeemansdochter, koningslief, en over de ogen van de uil. Ik hield zó veel van het lied. Ik had het op video, maar ja, video's verdwijnen. Is er enige kans dat er een mp3-versie van bestaat die we kunnen beluisteren? Mm dat zou fijn zijn x

Profile  

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 9:56 am 

Willen jullie volgend jaar in juli optreden in Kortemark!!!!! West-Vlaanderen

We willen jullie boeken, kan dat?

graag een seintje

Profile  

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 12:58 pm 

Jullie optreden op Hee Tervuren was geweldig!!! Jammergenoeg waren jullie achteraf vrij snel weg ... en een handtekening heb ik niet kunnen bemachtigen.
Ik hoopte via deze weg misschien toch nog een handtekening te kunnen bemachtigen voor mijn zoontje Bent van 2,5 maanden. Jij was toch wel de bron van inspiratie voor zijn naam ... creatief, muzikaal, energiek, vriendelijk ... ik hoop dat je me hier een plezier mee kunt doen. Alvast hartelijk bedankt!!!

Profile  

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 2:21 pm 

Kato wrote:
Oo ik heb de eer om de eerste vraag te stellen! :) Of eigenlijk heb ik 2 vragen... ;)
Vraag 1: Is het waar dat Bent geen noten kan lezen (heeft hij gezegd in "Goede Vrijdag")? Want dat lijkt me toch wel héél straf dat hij zo goed piano kan spelen zonder noten te kunnen lezen!

Hallo Kato,

ik heb notenlezen wel geleerd, maar ben het allemaal weer vergeten.

Vraag 2: Welke instrumenten speelt Bent nog allemaal? Want ik heb hem piano/keyboard zien spelen, maar ook drum, dat koebelding (ik weet de officiële benaming hiervoor niet ;) ) en ook tamboerijn...

Hallo Kato,

ik heb notenlezen wel geleerd, maar ben het allemaal weer vergeten.

Wat mijn instrumentarium betreft, dat is het wel weer, goed gezien.

B

Profile  

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 2:23 pm 

Jan wrote:
Jullie optreden in Oostende was zeer goed! Jullie hebben daar ook nieuwe nummers gespeeld. Wanneer kunnen wij deze verwachten op een nieuw album?

Groeten Jan

Hey Jan,

we zijn druk bezig.
Elf nieuwe songs, waaronder A Kiss Is Not A Crime, het nummer dat we in Oostende speelden, zijn al klaar.
Meer nieuws volgt!

B

Profile  

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 2:25 pm 

heleen wrote:
Heel erg lang geleden zag ik je op tv. Je speelde piano en zong over zeemansdochter, koningslief, en over de ogen van de uil. Ik hield zó veel van het lied. Ik had het op video, maar ja, video's verdwijnen. Is er enige kans dat er een mp3-versie van bestaat die we kunnen beluisteren? Mm dat zou fijn zijn x

Ha!
Dat was op de Gouden Uil waarvoor ik een tot nogtoe onuitgegeven Das Popsong, "I'll Be Sleeping Soon", van een "gepaste" tekst had voorzien.
Dit spelen we, in de originele versie weliswaar zeker op A Lovely Evening With Das Pop, later deze herfst.

B

Profile  

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 2:26 pm 

VanessaW wrote:
Jullie optreden op Hee Tervuren was geweldig!!! Jammergenoeg waren jullie achteraf vrij snel weg ... en een handtekening heb ik niet kunnen bemachtigen.
Ik hoopte via deze weg misschien toch nog een handtekening te kunnen bemachtigen voor mijn zoontje Bent van 2,5 maanden. Jij was toch wel de bron van inspiratie voor zijn naam ... creatief, muzikaal, energiek, vriendelijk ... ik hoop dat je me hier een plezier mee kunt doen. Alvast hartelijk bedankt!!!

Hallo Vanessa,

helaas, we moesten er vandoor.
Voor een handtekening kom je best nog eens naar een show.

Hopelijk tot snel,
B

Profile  

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 9:40 pm 

Euhm dat van die handtekening interesseert mij ook wel eigenlijk! :)
Ik heb wel geen zoontje dat Bent heet ofzo maar ik ben wel een grote (maar jullie vinden mij waarschijnlijk niet helemaal objectief hierin ;) ) fan van Das Pop! Delen jullie toevallig ook handtekeningen uit op Casa Blanca Festival?
En ik zie dat de vraag van Louise nog niet beantwoord is, en aangezien ik ook wel geïnteresseerd ben in het antwoord daarop zal ik hem nog effe herhalen: Wat is uw lievelingsliedje? Ik weet wel niet of Louise bedoelt van alle liedjes of alleen eigen nummers van Das Pop... Dus stel ik zelf nog even een verwante vraag: Wat is uw lievelingsliedje om te spelen/zingen van Das Pop?
En tenslotte zou ik nog even willen zeggen dat ik jullie nieuwe liedje A Kiss Is Not A Crime héél mooi vind!! Jullie hadden dat toch gespeeld op Enterrock hé? Want anders heb ik toch precies een ander liedje in gedachten :lol:
xx Kato

Profile  

PostPosted: Thu Jul 22, 2010 10:36 am 

Hey Bent!

Vorig jaar keek (en "supporterde") ik voor jou in de Slimste Mens. Spijtig dat je net niet gewonnen hebt :( ...
Nu vraag ik me af of je dit jaar ook mee gaat doen met de Allerslimste mens? Hopelijk wel en misschien doe je het dan nog net een tikkeltje beter ;)

Groeten Naomi ;)

P.S.: Door de slimste mens heb ik jullie muziek leren kennen en ben ik nu fan van jullie ;). Wat zo'n programma toch kan doen hé!

Profile  

PostPosted: Thu Jul 22, 2010 2:51 pm 

hallo,
mijn vraag is hoe je erbij bent gekomen om muziek te beginnen spelen?
en hoe het dan voelde om dan ook door te breken?

Maggy

Profile  

PostPosted: Fri Jul 23, 2010 8:05 pm 

Kato wrote:
Euhm dat van die handtekening interesseert mij ook wel eigenlijk! :)
Ik heb wel geen zoontje dat Bent heet ofzo maar ik ben wel een grote (maar jullie vinden mij waarschijnlijk niet helemaal objectief hierin ;) ) fan van Das Pop! Delen jullie toevallig ook handtekeningen uit op Casa Blanca Festival?
En ik zie dat de vraag van Louise nog niet beantwoord is, en aangezien ik ook wel geïnteresseerd ben in het antwoord daarop zal ik hem nog effe herhalen: Wat is uw lievelingsliedje? Ik weet wel niet of Louise bedoelt van alle liedjes of alleen eigen nummers van Das Pop... Dus stel ik zelf nog even een verwante vraag: Wat is uw lievelingsliedje om te spelen/zingen van Das Pop?
En tenslotte zou ik nog even willen zeggen dat ik jullie nieuwe liedje A Kiss Is Not A Crime héél mooi vind!! Jullie hadden dat toch gespeeld op Enterrock hé? Want anders heb ik toch precies een ander liedje in gedachten :lol:
xx Kato

Dag Kato (en Louise),

mijn lievelingsliedje verandert de hele tijd. Dezer dagen is Wings leuk omdat er een nieuw stukje aan de intro is gebreid en ik met Matt mag drummen op het einde.
Blij dat je A Kiss Is Not A Crime mooi vindt. Dat was natuurlijk het hele idee!

Tot snel,

B

Profile  

PostPosted: Fri Jul 23, 2010 8:08 pm 

Maggy wrote:
hallo,
mijn vraag is hoe je erbij bent gekomen om muziek te beginnen spelen?
en hoe het dan voelde om dan ook door te breken?

Maggy

Oh, Maggy.

Er was geen keuze.
Doorbreken is iets prachtigs als je daarmee bedoelt dat onze muziek een rol speelt in het dagelijkse leven van andere mensen.

Hang in there!

B

Profile  

PostPosted: Fri Jul 23, 2010 8:57 pm 

Oo ja, dat drummen is leuk!! :D Zeker doen op Casa Blanca hé! :P
Ik heb alweer een vraag (wie had dat verwacht ;) ): Vond je het erg dat je bij de Slimste Mens de finale niet gewonnen hebt? Want dat jaartal scheelde maar 1 jaar of je was in die finaleronde hé...
Dat doet mij trouwens denken aan wat Philippe Geubels toen zei: "Nu Bent eruit is, maakt het voor mij niet meer uit wie wint!" Dat vond ik echt goed gezegd van hem! In your face, Linda en Peter! ;)
En dat doet mij aan nog iets denken: toen Linda gewonnen had en Erik moest het programma afsluiten of hoe zeg je dat, vergaten ze jou te vermelden! :shock: Dat was toen zo van: "Proficiat aan de winnares Linda en de finalist Peter!!! Oo ja, en ook nog aan Bent." Jij zat daar ocharmkes zo heel achterin en niemand die nog naar u omkeek! :shock:
Och ja, niks tegen de Slimste Mens! :P Je had toch maar weer mooi die finale gehaald hé :) En ik ben de Slimste Mens zeer dankbaar dat ze jou gevraagd hebben (en dat je mee wou doen, natuurlijk!) want zonder dat programma kende ik u en Das Pop niet!
Amai seg, nu heb ik hier mijn hele mening neergeschreven! Maar dat is allemaal om mijn vraag kracht bij te zetten hé :lol:
xx Kato

Profile  

PostPosted: Sat Jul 24, 2010 1:00 pm 

Beste Bent

Wel tof van je dat je de tijd neemt om op deze vragen te antwoorden.

vraag 1: Zou je niet veel liever terug achter de drums kruipen? Ik vind je de beste drummer van België.
(Sorry voor Matt die ook wel een aardig stukje kan drummen)

vraag 2: Another Different Beat graag op Linkerwoofer?

Profile  

PostPosted: Mon Jul 26, 2010 4:02 pm 

Hi Bent,

veel succes met de optredenreeks dit najaar, hopelijk kunnen wij er eens bij zijn. Dit was eigenlijk de bedoeling
tijdens de Gentse Feesten maar het politiekorps van Gent besliste er anders over door niemand meer op het plein
toe te laten, bummer...

Dus het wordt een concert dit najaar als alles goed gaat (collega gaat in zwangerschapsverlof en start studies handels-
wetenschappen,...)... in ieder geval: let the beat go on!

Arusha

Profile  

PostPosted: Mon Jul 26, 2010 5:55 pm 

Heej,

Je zei op de Gentse Feesten dat je (ik denk) 16 jaar geleden langs de kant er ook stond maar dan als straatmuzikant.
Is dit echt waar? Want dat zou wel een leuke energiestoot kunnen zijn voor alle amateur muzikanten nu langs de straat,
wachtend tot iemand hun talent ontdekt.

Groetjes Femke

Profile  

PostPosted: Wed Jul 28, 2010 8:01 pm 

Hi Bent,

Spijtig dat we je optreden moesten missen in Gent, we hadden speciaal, omwille van het late uur, een hotelboeking
gemaakt maar we mochten niet meer op het plein om 11h00.. bummer..

Waar haal jij de 'drive' vandaan om door te gaan, het heeft tenslotte 5 jaar geduurd voor de cd er was? Sta net voor de aanvang
van mijn studies handelswetenschappen (in combinatie met mijn werk) en kan altijd goede tips gebruiken..

Oh en Bent, thank you for the music, there is some really great stuff in there

PS: Love is fair would be a great soundtrack for a Bondmovie! It's giving me goose bumps.

Arusha

Profile  

PostPosted: Fri Jul 30, 2010 1:51 pm 

Bent Van Looy wrote:
Jan wrote:

Groeten Jan

Hey Jan,

we zijn druk bezig.
Elf nieuwe songs, waaronder A Kiss Is Not A Crime, het nummer dat we in Oostende speelden, zijn al klaar.
Meer nieuws volgt!

B

Misschien handig om even te laten weten dat'n vriendin van me A Kiss Is Not A Crime heeft opgenomen op Enterrock. Het resultaat - weliswaar van'n erbarmelijke kwaliteit - is te bewonderen op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=UD19qkFelHo

Profile  

PostPosted: Sat Jul 31, 2010 10:37 pm 

Zijn er nog altijd van die "I love - t-shirten" te koop? Of zijn er bij de nieuwe cd ook nieuwe t-shirten? (:

Profile  

PostPosted: Sun Aug 01, 2010 10:34 am 

Hi Bent,

Staan alle tourdata op de site?

Greets
Arusha

Profile  

PostPosted: Sun Aug 01, 2010 12:00 pm 

En er komt geen einde aan mijn vragen ;)
Ik vroeg mij af wat 'Das Pop' eigenlijk betekent, wat bedoelen jullie met die naam? Komt het van 'Dat is pop' of is het Duits ofzo? Of wijst 'Das' gewoon op dat dier of zo een ding rond je nek? :P
En euhm als er nog T-shirts van Das Pop (die I-love of eventueel andere T-shirts) ergens te vinden zijn mag je ook altijd zeggen waar ik die kan kopen, want ik wil er ook graag zo één hebben :)
xx Kato

Last edited by Kato on Mon Aug 02, 2010 7:58 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC